Suomiな気分で!

日本に居ながらフィンランド気分が味わえる(本人がですが…)ブログをめざします

ヘルシンキ中央駅前広場にオープンしたHappy Farmer(その2)

前回の続きで、HSの記者によるHappy Farmerのおすすめを紹介します。Happy Farmerのサイトに載っている写真を見てイメージしながら日本語に直しました。


SUNNUNTAIAAMIAISELLA iskee valinnan vaikeus, sillä vitriini pullistelee herkullisen näköisiä kahvilatuotteita. Ottaisiko grillattua hapanjuurileipää avokadolla, roomalaisen grillileivän mozzarellalla ja aurinkokuivatulla tomaatilla vai mehevännäköisen peltikorvapuustin?
日曜日の朝食では選択の難しさが襲いかかる。というのは、ショーケースはおいしそうに見えるカフェの品物で膨れ上がっているからだ。焼いたサワードウブレッドのアボカドサンド、ローマ風バーベキューパンのモッツァレラと天日干しされたトマトのサンド、それと上品に見えるシナモンロールをもらおう。


※パンに関する表現で、"~lla"とAdessiivi(接格)が使われていることが多く見られます。ここではHappy Farmerのサイトで画像を見てそれらしい日本語をあてましたが、これについての文法的解釈は別の機会にしましょう。


Aamiaisannokset paljastuvat varsin hyviksi diileiksi. Kylmäsavulohileivän seuraksi tulee uppomuna, hollandaisekastiketta ja punajuurihummusta sekä vielä pannukakkuja hunajan ja marjojen kanssa.
朝食の分量は本当にとてもお得だとわかる。冷燻製のサーモンブレッドのお伴としてポーチドエッグ、オランデーズソース、テーブルビートのフムス、それにまだパンケーキの蜂蜜とベリー添えがついてくる。(Farmarin herkkubrunssi 18.70ユーロのことを述べているようです)


Briossiannosta puolestaan vahvistavat paistettu muna ja pekoni sekä marjainen jogurttiannos. Lisäksi hintaan kuuluu mehu ja kahvi tai tee.
その一方、ブリオッシュに付いてくるのは目玉焼きとベーコン、それにベリーのヨーグルトである。加えて、その値段にはジュース、コーヒーあるいは紅茶が含まれている。


SEURAAVANA päivänä illallisella metsäsienirisoton maku on syvä, mutta se vaikuttaa hieman seisseeltä. Kookkaan risoton päälle on lisätty paahdettuja pinjansiemeniä ja yrttiöljyä.
翌日のディナーでの森のキノコのリゾットの味は深い。しかし、それはやや固いような感じがする。リゾットの表面全体に炙った松の実とハーブのオイルがかけられていた。


Maalaissalaatin soijapohjainen ja kanaa muistuttava kasviproteiini on turhankin rapeaa ja sitkeää, mutta kokonaisuus on kelvollinen. Soijaa saattelevat avokado ja tabbouleh-salaattia muistuttava bulgursekoitus.
田舎のサラダの、大豆をベースにした、卵を思い出させる植物性タンパク質はあまりにもかりかりとしていて固い。しかし、全体としては満足できる。アボガドとタブーラ(中東のサラダ)を思い出させるブルグア(小麦を半ゆでにして砕いて乾燥させたもの、トルコ地方の常食)のミックスは大豆が付け合わせになっている。(このディナーメニューの画像はありませんでした。タブーラとかブルグアは見たことがないので想像で書いています)


Kelvollinen on myös maanantain edullinen tarjotinannos, jossa paahdettu kana saa säväystä vegaanisesta currymajoneesista sekä hävikkiä hyödyntävistä pikkelivihanneksista.
月曜日のお得なワントレーメニューも満足できる。そこには目玉焼きにビーガンのカレーマヨネーズと余剰物を利用した野菜の酢漬けがアクセントを与えている。


SYNTYY vaikutelma, että Happy Farmer on HOK-Elannon moderni näyteikkuna, jossa yhtiö testaa kansainvälisiä trendejä pääkaupunkilaisille. Ehkä myöhemmin opit siirtyvät laajempaan käyttöön.
Happy FarmerはHOK-Elanto社の現代的なショーウィンドウだという印象が生まれてくる。そこには、その会社が国際的なトレンドを首都地域の人々に試みている。おそらくその教義は後になってより広範囲で使われるように変わっていくだろう。


Suuren toimijan ydinkeskustan levottomalle paikalle avaama ravintolakohde voi kuulostaa tylsältä,, mutta Happy Farmer paljastuu yllättävän toimivaksi kokonaisuudeksi sekä tilojen, tarjonnan että konseptin osalta.
巨大企業が都市中心部の賑やかな場所にオープンさせたレストランは興味が湧かないように聞こえるかもしれない。しかし、Happy Farmerは場所、供給物、そしてコンセプトに関する限り、意外にも機能するコンプレックスとして人目につく存在になっている。


記事は以上です。Happy Farmerのサイトでメニューを見たところ、値段が高めの印象を受けますが、フィンランドでは普通の範囲なのでしょう。駅近で便利だし、今後ヘルシンキを訪れる機会ができたならばランチや軽食で利用しても良いかなと思いました(たぶんパンとコーヒーになるでしょうけれど…)。

×

非ログインユーザーとして返信する